Wykonywanie pracy związanej z podkładaniem głosu w reklamach, słuchowiskach, bądź przygotowywanie popularnych audiobooków jest pracą, która wymaga nienagannej dykcji, a także odpowiednich umiejętności aktorskich. Przejawia się to przede wszystkim poprzez odpowiednie przekazywanie głosem emocji, które należy przekazać słuchaczowi.
Wybór dobrego lektora do nagrań
Z tego też powodu selekcja osób, które pragną pracować jako profesjonalny lektor jest bardzo skrupulatna. Firmie, bądź osobie, która przygotowuje dany rodzaj nagrania również zależy na tym, aby całość wypadła bardzo dobrze. W związku z tym poszukują oni przede wszystkim osoby z doświadczeniem, chociaż coraz częściej zdarza się, że wybierają osoby świeże, aby w ten sposób zwrócić uwagę klientów, bądź innych osób na inny głos. Poszukiwanie niekiedy odbywa się poprzez umieszczanie ogłoszeń i organizowanie castingów. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z bazy lektorów. Tego rodzaju miejsca bardzo często prowadzone są przez profesjonalne agencje. W ten sposób bardzo łatwo jesteśmy w stanie znaleźć osobę taką jak lektor do reklamy warszawa jest bardzo dużym miastem, w związku z tym bardzo często możemy spróbować znaleźć lektora za pośrednictwem agencji, do których zgłaszają się osoby pracujące w tej branży. Niekiedy takie miejsca można określić mianem banku lektorów, bądź banku głosów.
Z tego też względu warto jest dokładnie poszukać odpowiedniej osoby, która mogłaby zająć się nagraniem poszczególnych rodzajów spotów. Bardzo ważne jest dokładne odsłuchanie próbnych nagrań, które przygotowali dla nas lektorzy. Na ogół selekcja zaczyna się od dobrania płci. Potem wieku. Inaczej bowiem brzmi głos osoby młodej, dojrzałej i starszej. Zawód lektora co do zasady wykonywany może być do bardzo późnego wieku.