Rodzaje regeneracji filtru DPF

Podobnie jak w przypadku każdego filtra, DPF filtruje lub zatrzymuje cząsteczki, w tym przypadku szkodliwe cząsteczki sadzy wydechowej, więc musi być regularnie opróżniany, aby utrzymać wydajność. DPF musi być regularnie czyszczony, poprzez proces zwany regeneracją: aktywną, pasywną lub wymuszoną, a nagromadzona sadza jest spalana w wysokiej temperaturze, pozostawiając jedynie pozostałość popiołu.

Czy DPF zawsze zregeneruje się sam?

regeneracja dpf cenaRegeneracja pasywna ma miejsce, gdy samochód porusza się z dużą prędkością na długich trasach autostradowych, co umożliwia podniesienie temperatury spalin do wyższego poziomu i czyste spalenie nadmiaru sadzy w filtrze. Zaleca się więc, aby kierowcy regularnie prowadzili pojazd z silnikiem wysokoprężnym przez 30 do 50 minut z utrzymaniem stałej prędkości na autostradzie lub drodze ekspresowej, aby oczyścić filtr. Jednak nie wszyscy kierowcy regularnie jeżdżą tego typu, dlatego inżynierowie zaprojektowali alternatywną formę regeneracji, jaką jest aktywna regeneracja. Oznacza ona, że ​​dodatkowe paliwo jest wtryskiwane automatycznie, jako część ECU pojazdu, kiedy filtr osiągnie ustalony limit w celu podniesienia temperatury spalin i spalenia przechowywanej sadzy. Problemy mogą się jednak pojawić, jeśli podróż jest zbyt krótka, ponieważ proces regeneracji może nie zakończyć się w pełni. Regeneracja DPF cena nie jest zbyt wysoka, jest to koszt kilkuset złotych. Wymuszona regeneracja obejmuje naprawę za pomocą programu komputerowego do uruchomienia samochodu, rozpoczynając regenerację filtra DPF. Wymaga to również wymiany filtra oleju silnikowego i oleju.

Będąc posiadaczem auto z silnikiem wysokoprężnym warto dowiedzieć się, w jaki sposób należy go eksploatować i jak o niego dbać, żeby nie zużyć pewnych elementów szybciej niż to możliwe. Wymiana niektórych części, takich jak filtr DPF, może kosztować nawet kilka tysięcy złotych w autoryzowanych serwisach.